Selasa, 11 Mac 2014

DOA PENGHALAU GANGGUAN SIHIR & HANTU SYAITAN


بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيْمِ
هذَا كِتَابٌ مِنْ مُحَمَّدٍ رَسُوْلِ رَبِّ العَالمَِيِْنَْ َ.إِلَى مَنْ طَرَقَ الْبَابَ مِنَ اْلعَمَّارِ وَالزَُّّوَّارِ. أَمَّا بَعْدُ فَإِنَّ لَنَا وَلَكُمْ فِى الْحَقِّ مَنَعَةٌ, فَإِنْ تَكُ عَاشِقًا مُوْلِعًا أَوْ فَا جِرًا مُقْتَحِمًا أَوْزَاعِمًا حَقًّا اَوْ مُبْطِلاً. هَذَا كِتاَبَُ اللهِ يَنْطِقُ عَلَيْناَ وَعَليَكْمُ ْ بِالْحَقِّ إِناَّ كُنَّا نَسْتَنْسِخُ مَا كنُْتُمْ تَعْلَمُوْنَ وَرُسُلُنَا يَكْتُبُوْنَ مَا تَكْتُمُوْنَ, أُتْرُكُوْا صَاحِبَ كِتاَبِى هَذَا وَانْطَلِقُوْا إِلَى عُبْدَةِ الأَصْنَامِ وَإِلَى مَنْ يَزْعَمُ أَنَّ مَعَ اللهِ إِلَهًا أخَرَ لاَ إِلَهَ ِإلاَّ هُوَ, كُلُّ شَئٍْ هَالِكٌ إِلاَّ وَجْهَهُ لَهُ الحُكْمُ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُوْنَ وتُغْلَبُوْنَ. حم لاَ تَنْصُِرُوْنَ حم عسق, تَفَرَّقْ أَعْدَاءَاللهِ وَبَلَغَتْ حُجَّةُ اللهِ وَلاَ حَوْلَ وَلاَ قُوَّةَ إِلاَّ بِاللهِ فَسَيَكْفِيْكَهُمُ اللهُ وَهُوَالسَّمِيْعُ اْلعَلِيْمُ صَدَقَ اللهُ اْلعَظِيْمُ


Maksudnya:
Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Kitab ini (Tulisan ini) daripada Muhammad utusan Tuhan Semesta Alam. Kepada sesiapa yang mengetuk pintu di kalangan al-’Amar dan al-Zuwwar (gelaran iblis dan syaitan).
Adapun selepas itu! Sesungguhnya antara kami dan kamu ada halangan dalam kebenaran, sekiranya kamu suka memperdaya, jahat, menipu atau berprasangka tentang kebenaran dan kebatilan, inilah Kitab Allah yang menjelaskan kepada kami dan kamu dengan penuh kebenaran. Sesungguhnya kami telah hapuskan segala apa yang kamu tahu dan utusan kami sentiasa mencatatkan apa yang kamu sembunyikan. Tinggallah / jauhilah pembawa Kitabku ini, nyahlah kamu kepada penyembah-penyembah berhala dan kepada mereka yang menyangka bahawa beserta Allah ada tuhan lain. Tiada Tuhan melainkan Dia. Segala sesuatu itu musuh kecuali Zat-Nya, bagi-Nya segala keputusan dan kepada-Nya dikembalikan dan dikuasai. Haa Mim, tiada sesiapa yang boleh memberi pertolongan. Haa Mim, Ain Sin Qaf, berpecahlah kamu wahai musuh-musuh Allah, telah tiba hujah-hujah Allah, tiada daya dan kekuatan melainkan dengan pertolongan Allah, maka cukuplah bagi mereka Allah, Dialah yang Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui. Benarlah Allah yang Maha Besar.

Peristiwa Tulisan Agung

Diriwayatkan oleh Baihaqi, seorang sahabat Nabi s.a.w. bernama Abu Dajanah yang berkata, “Aku telah mengadu kepada Rasulullah s.a.w. dengan berkata, Wahai Rasulullah s.a.w., aku sedang berbaring tiba-tiba aku mendengar desir suara seperti bunyi kisaran gandum dan berdengung seperti lebah. Dan terlihat pancaran kilat lalu mengangkat kepala kerana terkejut dan takut. Tiba-tiba aku nampak bayangan hitam berdiri tegak memanjang memenuhi ruang rumahku. Lalu aku mendekati bayangan itu dan terasa kulitnya seperti bulu landak. Bayang itu menyemburkan cahaya seperti semburan bunga api ke arah mukaku sehingga aku menyangka badan dan rumahku terbakar. Lalu Rasulullah s.a.w. menyatakan, “itu adalah syaitan yang mahu mengacau atau membuat keburukan di rumahmu ya Abu Dajanah. Lalu Rasulullah s.a.w. menyuruh Saidina Ali b. Abi Talib, tulislah ini, maka Saidina Ali pun menulisnya seperti di atas. Aku membawa tulisan tersebut balik ke rumah dan aku letakkan di kepala dan tidur. Tidak lama aku mendengar jeritan dan tangisan berkata, “Wahai Abu Dajanah, engkau telah membakar kami dengan perkataan/tulisan di atas. Demi kebenaran sahabatmu, tolonglah buangkan tulisan tersebut, aku tidak akan mengacau engkau lagi. Tolonglah!. Abu Dajanah menjawab, “aku tidak akan membuangnya sehingga Rasulullah s.a.w. menyuruh aku membuangnya”. Abu Dajanah menyambung ceritanya, “sepanjang malam tersebut aku mendengar jeritan dan suara mengerang kesakitan sehinggalah menjelang Subuh. Ketika aku bersembahyang Subuh bersama Rasulullah s.a.w., aku telah menceritakan kepada Baginda hal tersebut. “Demi Allah yang telah mengutusku sebagai Rasul, sesungguhnya mereka (syaitan-syaitan) itu telah merasakan kesakitan dan akan menerima azab siksa hingga ke hari Kiamat.

Keistimewaan Tulisan Ini:
1. Menghalang gangguan makhluk halus.
2. Menghalang ilmu hitam dan sihir.
3. Menundukkan kezaliman orang yang zalim.
4. Memecahbelahkan kesatuan musuh.
 
 
Sumber

Tiada ulasan:

Catat Ulasan