Sabtu, 6 Disember 2014

Kisah Seram - Rasuk

 


Dunia Seram - Minggu lepas anak akak yang belajar di KMJ telepon. Pukul 11 malam pulak tu. Ingatkan ada apa2 masaalah ke, rupa2nya nak cerita yang budak depan dorm dia kena rasuk. Anak akak ni pernah cerita yang dia ada 2 kali kena kacau. Dia kena hempap masa tidur.
 Lepas tu kawan2 bilik dia pernah nampak dia bangun tengah malam padahal anak akak tu tengah tidur. Alahai seram juga. Tapi budak2 ni dia orang kuat semangat. Akak pun pesan banyak2 baca ayat kursi dan 3 kul.
Berbalik pada hari dia telefon tu, budak yang kena rasuk tu duduk depan bilik dia.Sebelum kena rasuk, petang tu budak perempuan tu ada berjalan2 di padang squash KMJ. Bila maghrib dia naik bilik dan kawan bilik dia perasan dia dah nampak lain macam.
Tiba2 dia menjerit. Panggil ustaz. Ustaz pun baca ayat2 tertentu untuk menghalau syaitan yang merasuk budak tu. Ustaz pun berdialog (wah! macam drama pulak) dengan makhluk yang berada dalam badan budak tu. Dari mana dia datang? Duk tang mana? Ustaz suruh keluar dari badan budak tu tapi makhluk laknat tu tak nak....dia boleh sound kat ustaz tu "aku takan bagi kamu semua hidup senang, aku akan heret kamu ke neraka"...
Bila penat ustaz suruh budak2 lelaki ganti dia azan bergilir2. Jahat punya syaitan dia boleh gelak bila budak2 tu azan. Mungkin nak mempermainkan budak2 tu, maklumlah budak2 bukan ustaz..Tapi budak2 tu tak putus asa. Lama kelamaan syaitan tu kepanasan dan menjerit suruh berhenti azan "sudah...sudah...sudah, aku sakit"
Akhirnya syaitan tu mengalah tapi masih ada lagi di dalam badan budak perempuan. Kesian.
Budak tu di bawa pulang oleh keluarga dia untuk berubat di kampung. Kesian jugak dia, ye lah nak belajar pun tak boleh angkara syaitan durjana.
Dari apa yang anak akak beritahu, budak ni ada satu barang yang sangat dia sayang sampaikan tidur pun dia bawa. Barang tu telah diberi oleh salah seorang keluarganya. Ada orang kata yang mengacau tu saka. Dan lagi budak yang kena kacau tu mengaji pun tak tau. Entahlah macam2 orang boleh cerita dan kata, hanya Allah S.W.T je yang tahu.
Sebelum ni memang akak kurang percaya cerita2 macam ni tapi ni anak akak dah tengok sendiri depan mata, barulah akak percaya. Selama ni duk tengok cerita2, drama2 dan filem2 seram, dok fikir "ah! ni dia orang reka je nak bagi cerita sedap"...Walaupun ada kemungkinan ada tokok tambahnya. Apa yang pasti syaitan tu tak senang selagi kita tidak mengikut telunjuk dan kehendak mereka.

"Sesungguhnya syaitan itu hanya menyuruh kamu berbuat jahat dan keji, dan mengatakan terhadap Allah apa yang tidak kamu ketahui.(QS. Al-Baqarah : 169)"
                                                         
"Syaitan itu memberikan janji-janji kepada mereka dan membangkitkan angan-angan kosong pada mereka, padahal syaitan itu tidak menjanjikan kepada mereka selain dari tipuan belaka. (QS.An-Nisa : 120 )". 


Sumber

Tiada ulasan:

Catat Ulasan