Isnin, 8 Disember 2014

Kisah Seram - Hajat Hantu Saonah



Dunia Seram - misteri sekaperrrrr siiiiiiireh!!
satu malam jumaat...telah kecoh disana disini di dalam kampung yang bername kampung bertenggek...kekecohan berlaku dek kerana kemunculan semula hantu saonah...ade pun saonah ni ketika hayatnye...seorang gadis sunti yang sangat cantik lagi menawan...ade pun kematiannya berserta dengan kempunan di hati...belum sempat saonah menunaikan hajatnye..saonah telah terlibat di dalam satu kemalangan yang sangat menyayat hati semua..berbalik kepada keadaan di kampung...sebelum ni saonah pernah menganas di kampung bertenggek nih...selepas sebulan kematian nye...banyak orang diganggu hantu saonah..ketika sedang berjalan pada waktu malam yang pekat...perkara nih terjadi kire2lime bulan yang lepas..kemudian hantu saonah hilang entah kemana setelah bergelut dengan bomoh usin..bomoh terkenal dikampung bertenggek ini..kemudian selepas peristiwa itu...bomoh usin mengambil keputusan berpindah ke umah anak nya di kuala lumpur...bomoh usin penah berpesan..."kepada penduduk kampung...jika hantu saonah menggangu lagi...sms lah kepada saye, akan saye tolong...insyaallah...". itu lah pesan bomoh usin...dan kini hantu saonah telah kembali...jika sesiapa yang terjumpa hantu saonah...mereka akan menjadi kaku..melihat wajah hantu saonah yang hodoh..matanya merah...kudis disana sini...lidahnya menjelir dan hampir mencecah bumi...hantu saonah akan menangis dan mengeluarkan air mata darah.."tunaikan hajat ku...tunaikan hajat ku!!!..." itu lah kate2 hantu saonah...

setelah bomoh usin terima sms dari ketua kampung...bergegas lah ia balik...pada malam kepulangannye...bomoh usin telah bersiap sedia dengan peralatannya untuk bersemuke dengan hantu saonah sekali lagi...setelah kemenyan dibakar..bomoh usin menyeru hantu saonah datang bersemuka dengannya di rumah bomoh usin..tidak lama selepas itu...terpacul hantu saonah dimuka pintu umah bomoh usin..."kenapa kau seru aku..ape yang kau nak wahai bomoh laknat!!"...suare hantu saonah yang garau mengerun orang kampung yang berada disekeliling rumah bomoh usin..."cis hantu saonah..akan akan tunaikan hajat kau malam nih!!...kemudian nyah kau dari dunia ini!!!" bentak bomoh usin kepada hantu saonah...hantu saonah kemudian masuk kedalam umah seraya pintu umah bomoh usin tertutup dengan sendiri...tiada sebarang bunyi seperti beradu tenaga...tiba2..haaaaaaahaahahaaahaaaaaaaaa!!...bunyi suara hantu saonah ketawa........terkejut orang kampung lalu larilah mereka lintang pukang...cuma yang tinggal hanya lah ketua kampung dan imam masjid kampung...seketika kemudian..kelihatan bomoh usin keluar dari umahnya..lalu menghampiri ketua kampung dan imam..."alhamdulillah...semua perkara dah selesai...selepas nih hantu saonah takkan menganggu penduduk kampung bertenggek ini lagi...sebelum si saonah nih mati...dia baru membeli sesuatu..tetapi tak kesampaian hajat dia nak melihatnya..sekarang aku dah tunaikan hajatnya..kalau lah orang kampung ade menyimpan bende yang dia mahu tu di dalam kampung nih...aku rase dah lame hajat dier tecapai...kalau korang nak tengok muke hantu saonah untuk kali yang terakhir...pegilah masuk kedalam umah aku tu.." kate bomoh usin...lalu masuk ler ketua kampung dan imam ke dalam umah bomoh usin..mereka nampak hantu saonah sedang bertenggek di sofa dan sedang melihat ke arah televisyen...mereka perhatikan gelagat saonah yang sedang asyik..dan mereka melihat ke arah televisyen tu...seketika kemudian ketua kampung pun berkate..."alahai hantu saonah..rupenyer selama nih..ini yang kau hajatkan...alahaii..". hantu saonah memandang kearah mereka dengan senyuman yang lebar, mata yang bulat dan merah..dan berkate..."hah! ketua kampung..eh imam pun ader...meh ler join saonah layan tengok astro nih....macam macam adaaaaaaaa!!...

Sumber

Tiada ulasan:

Catat Ulasan