Sabtu, 6 Disember 2014

Cerita Hantu - Terserempak



Dunia Seram - Pada suatu malam, jam tepat pukul 10pm, waktu tu saya masih ada di penang dan mahu bertolak balik ke Jitra, Kedah...saya hanya menaiki motosikal sahaja dan berseorangan..
setelah saya sampai di Gurun, saya pun exit highway dan masuk simpang ke Yan, Sik, Jeniang...kenapa saya keluar highway?? oleh sebab sebelum ni saya pernah terserempak lembaga yang aneh di Highway gurun, Lokasi selepas Caltex gurun (tempat kawasan hutan2) jadi, saya pilihlah jalan bawah untuk mengelak dari ternampak lembaga2 tersebut..
Ok, sambung cerita balik, setelah saya keluar dari highway gurun, saya pun pergi isi minyak di stesen berdekatan situ, setelah selesai isi minyak, saya pun memulakan perjalan saya pulang ke Jitra...waktu itu, jam tepat pukul 12:30am...
dalam perjalanan mengikut jalan biasa amat indah sekali, sebab tiada langsung kereta yang melalui kawasan itu (waktu tu saya tak terfikir langsung pasal hantu, sebab ngantuk sama)
setelah 30 minit saya memandu, saya pun telah sampai di daerah Kota Sarang Semut, Kedah...jalan di situ memang gelap dan sunyi, hanya terdapat beberapa lampu jalan sahaja yang ada di kawasan itu...
waktu tu, mata saya asyik pejam celik dengan menguap berpuluh2 kali, kerana telalu ngantuk dan letih la katakan...waktu itu jam sudah pun pukul 1 pagi..
secara tiba2, saya ternampak ada lembaga berbaju pengantin yang serba putih, yang sedang duduk atas sebatang ranting pokok di sebelah kiri jalan, pokok tu rendah saja, agak kaki boleh cecah tanah...
saya ternampak lembaga tersebut yang lututnya pusing ke arah jalanraya, tapi yang peliknya, muka dia pusing ke arah belakang, sebab ada rambut panjang tutup dadanya....tak pasti sama ada dia pandang ke arah jalan raya atau pun ke belakang, tapi mungkin juga dia tutup muka dengan rambutnya, jadi saya nampak lembaga tersebut seperti seolah2 dia pandang ke arah belakang.
setelah saya berselisih dengan dia, perasaan saya baru mula rasa takut, jantung pun mula berdegup dari pelahan sehingga laju...
saya rasa macam nak pandang belakang, cuma untuk pastikan lembaga itu masih ada disitu atau hanya perasaan saya sahaja, saya pun pandang ke arah belakang dengan menggunakan side mirror moto saya, alangkah terkejutnya saya nampak lembaga tersebut masih ada disitu, tapi dia tak pandang ke arah saya pun...

saya mula berfikir macam2 sehingga saya berasa yang amat pelik..saya cuba teka apa sebenarnya lembaga tersebut?? saya pun terfikir, mungkin lembaga tersebut adalah seorang perempuan yang mati kemalangan di kawasan itu? agak saya je, sebab sebelum saya berselisih dengan lembaga itu, ada signboard yang tulis "Kawasan Kemalangan" dan banyak signboard "AWAS" kat kawasan tu..
tanpa berfikir banyak, saya terus baca surah ayat qursi bagi mengelak daripada lembaga tersebut mengikut saya...dan saya pun teruskan perjalanan saya tanpa memikirkan lembaga itu lagi..
setelah 1 jam lamanya saya memandu dari tempat yang saya jumpa lembaga tersebut, saya pun telah sampai ke rumah saya, waktu itu jam tepat pukul 2 pagi...mata saya berasa seperti diikat dengan ketul batu, bertapa mengantuknya saya ni..
sebelum saya masuk dalam rumah saya, saya baca Doa Sebelum Masuk dalam rumah terlebih dahulu, dan saya pun masuk ke dalam rumah saya...
dan saya terus tidur tanpa cuci kaki (dan ngantuk sangat2) setelah nyenyak tidur, tiba2 saya terbatuk dan saya pun bangun dari tidur pergi ke dapur untuk minum air, dan saya masuk sambung tidur balik, waktu tu jam sudah pun pukul 3:30 pagi rasanya..tiba2 sy terdengar macam ada orang tengah ketuk pintu, saya pun terfikir (sapa lah yang ketuk pintu malam2 ni..adess) tanpa memikir banyak saya terus sambung tidur, dan saya abaikan ketukan itu...
sewaktu mula nyenyak tidur dan saya terkejut, sebab ada lagi bunyi ketukan tu, saya pun rasa pelik dan bulu roma saya tiba2 tegang...saya pun terfikir tentang lembaga yang saya nampak tadi, tapi saya sudah membaca ayat qursi, takkan dia ikut saya balik kot? tapi mungkin juga sebutan saya semasa membaca ayat qursi tu silap, maklum la waktu tu letih dan ngantuk...sebab tu lembaga tu ikut saya...
tanpa saya membuang masa, saya terus bangun membuka laptop saya dan pasang surah2 suci ayat al-quran di laptop saya, selepas itu, saya pun terus tidur dan nyenyak sehingga ke pagi...alhamdulillah, selepas tu tak ada lagi ganguan ketuk pintu tu...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan