Jumaat, 12 Disember 2014

Kisah Seram - Cerita Emak




Dunia Seram - Masa mula2 berpindah ke umah baru yg siap dibina ( thn 70an ), emak n ayah aku selalu kena kacau ..
Selalu sgt dgr bunyi pinggan mangkuk kat dapur mcm dibasuh n dikemas ..
Pintu and tingkap dibukak ditutup tapi x nmpk sesapa pun ..
Kadang2 bebrg yg dh dikemas, bersepah balik mcm ada org yg guna ..
Sometimes, terdgr suara lelaki pompuan tgh berckp2 waktu malam ..
Ada kala dgr jugak suara bebudak tgh main2 ..
Masa tuh emak aku dh nak bersalin x silap ..
So takut la kan terjadi apa2, arwah atuk aku pun carikanlah org yg pandai sket dlm ilmu2 mcm nieh ..
Bila pakcik tuh dtg, dia pun tgk2lah kawasan umah atas and bawah ..
Pakcik tuh ckp nk gali kawasan tgh umah ( dulu rumah bertangga, bawah kosong ) ..
Bila dh gali2 nmpk laa tunggul pokok kayu besar kat dlm lubang tuh ..
Pakcik tuh cakap ada 3 sekeluarga yg tinggal kat situ ..
Aku pun x pasti jin ke bunian ke hapa ..
Tapi pakcik tuh bgtau syaratnya kena amik sket batang pokok kayu yg ada then dia bawak la pegi ..
Sebelum tuh dia ada la baca2 sket ..
Malam tuh emak aku mimpi, ada 3 beranak dtg bgtau dorang la duduk kat kwsn umah tuh ..
Dulu ada pokok ara kat situ dh kena tebang sbb nak buat umah kitorang..
Tp sbb pakcik tuh dh mintak dorang keluar ngan cara baik, dorang pun terima and x kacau lg dh umah tuh ..
Alhamdulillah lps mimpi tuh, mmg emak ayah aku dh x kena kacau lagi dh ..
Tp aku sempat duduk umah tuh dlm 10 thn aje sbb lepas tuh kitorang pindah kg sebelah ..
Umah tuh ayah aku runtuhkan then tanam pokok kelapa sawit .. huhuhu 


1 ulasan:

  1. I cant believe I found this just now: http://clashofclanshelper.com/ - you receive free Clash of Clans gems instantly! It really works! (L88gyGNRwj)

    BalasPadam