Selasa, 21 April 2015

Kisah Misteri - Kondomanium

 Image result for Kisah Misteri Kondominium

Dunia Seram - Kisah Misteri Kondomanium Kelana Jaya
Pada minggu lepas ilah tido kat umah kawan ilah kat kelana jaya..sebab
ada hal sikit?dia sewa kat condo di kelana jaya dekat ngan giant
lama..
Kawan ilah sewa bilik yang berhampiran ngan dapur..dan tingkapnya
(sliding window) kalau bukak leh nampak dapur ngan tempat sidai baju
dan dekat ngan tempat sidai baju tu ader ruang kecil tenpat buang
sampah Tapi ader pintu berkunci dari dalam .dimana kalau nak buang
sampai..just letak kat situ..dan esok pagi pihak maintenance akan
ambil melalui pintu sampah diluar umah...

Pada malam tu..kami berbual sampai lewat malam siap tutup lampu bilik
.dan hanya bukak lampu tidur jer ..masa tengah berbual tu..kami dengar
macam ada org buka pintu sampah .time nie kami ok lagi sebab kami
fikir mungkin tu kawan serumah kawan ilah kat bilik depan....
Selepas tu ..kami dengar bunyi..org meyelongkar kat dapur..macam cari
sesuatu..ilah nagan kawan ilah dah pandang sesama sendiri bunyi
tersebut makin lama makin kuat siap berlaga2 pinggan mangkuk

"Eh!lain macam jer bunyi kat dapur.". ujar ilah kat kawan ilah... yang
kawan ilah lak muka dia dah lain macam


Ilah pun bangun nak gi kat tingkap sebab nak tengok sapa kat
dapor..tetiba kawan ilah tarik tangan ilah sambil wat signal tangan
kat bibir dia sruh ilah senyap?.pas tu dia bisik kat ilah Ilah jangan
tengoklah ntah apa tah kat dapor tu kita dok diam jerk kat sini "
pujuk kwn ilah sambil peluk tangan ilah...yang ilah dah rasa lain
macam jer..biler tengok muka kawan ilah terketar..pas tu dia bisik kat
ilah.."sebenarnya aku selalu gak dengar bunyi org kat dapor time2
macam nie..sebab tu tingkap tu ..aku tak ..pernah bukak" jelas kawan
ilah

.tetiba bunyik kat dapor ..berhenti dan kami dengar bunyik gelang kaki
perempuan dari arah dapur terus ke ruang tamu...kebetulan masa nie
pintu bilik kami tak tertutup rapat..hanya terkuak sedikit sahaja
bunyi gelang kaki ..semakin lama semakin menghampiri pintu bilik
kami..kawan ilah dah pucat..ilah lak..dah naik bulu roma kat belakang
tengkuk..aduih!..tak leh jadi nih.. tanpa buang mase cepat2 tilah utup
pintu bilik tu dan kunci....


Bunyik gelang kaki tu tetiba terhenti serentak bila ilah menekan punat
tombol pintu dan time nie ilah bersandar kat pintu tu..bila bunyi
gelang tu berhenti..cepat2 ilah..tonggeng sebab nak tengok..kalau 2
leh nampak kaki ker apa ....

tengah dok tonggeng tu tetiba tombol pintu bergoncang ..macam org nak
masuk...terkejut ilahkawan ilah dah menjerit halus..siap tutup mulut
lagi dan start menangis ...Ya-Allah...menyesal gak ilah sebab tido kat
sini

Cepat2 ilah gi kat dia..dan suruh dia bacer apa yang patut..ilah
tengok dia tul 2gabra..last2 ilah suruh dia ikut baca ayatul kursi
ngan ilah..time nie ilah peluk dia dan baca ayatul kursi sama2 ngan
dia..sambil ilah picit kedua belah dibahagian bawah ibu jari dia

Kali yang ketiga kami habis baca ayatul kursi...alhamdullilah .tombol
pintu bilik kami tak bergegar lagi...

Kemudian tanpa disangka..bunyi gelang kaki tu berbunyi kembali..tapi
dari ruang tamu..menuju ke arah dapor...aduih.... janganlah tetiba dia
melekap kat tingkap nie lak...kawan ilah dah pejam mata sambil peluk
ilah cepat2 ilah bacer pendinding..ilah bacer berulang2 kali..sebanyak
33 kali dan tekan ibu jari kaki ilah kelantai..manakala ibu jari jari
ilah masukkan kedalam gengaman ..time nie ilah tul..tawakal...



tetiba kami berdua dengar bunyi pintu besi kat tempat ruang sampah
dihempas dengan kuat..dan bunyi hembusan angin hmmm macam nie
bunyiknay ok..kalau korang dok dalam bangunan..dan time nie..ader ujan
ributt kat luar..pas tu ader angin melanggar dinding bangunan..dia
ader kelurkan bunyikkan aaaaa macamnielah..Cuma lagi sayuuuuuuuu lagi)



Bila pagi..kami berdua gi dapor..dan tengok..pintu besi sampah.tu ada
kopak ker aper..sebab bunyi hentaman yang kami dengar malam tadi kuat
tul hmmmm..terkejut kami berdua..sebab pintu besi tu dalam keadaan
elok..dan siap berkunci lagi.....

Pagi tu..juga..kawan ilah bercerita yang dia memang selalu dengar org
selongkar dapur tapi dia membungkam..jer...dan ader kalanya kena
tindih..tapi malam tadi kira gangguan plg .klimaks lah

Lepas tu..kami bertanya ngan housemate kawan ilah aaaa sorang budak
Brunei..manakala lagi tiga org sabah..dan kesemuannya budak student
UNITAR

Biler kitaorang bukak citer..barulah..dorang bukak citer

Housemate kawan ilah cerita yang dorang selalu dengar org masuk bilik
air tengah2 malam?pastu bunyi air pancut langgar dinding bilik aircm
ader org mandi lama lak tu..dan salah sorang daripada mereka nak guna
bilik air sebab nak buang kecil..siap tunggu dalam bilik ..last2 tak
tahan tunggu keluarlah dari bilik..sebab nak sound org kat dlm bilik
air suruh keluar....

Biler kuar tengok bilik air tu gelapppp jer dan terus dia masuk bilik
tak jadi buang air kecil...

Dorang juga citer..adakalanya ader org ketuk pintu bilik dorang tengah
malam sebanyak tiga kali jerila bukak pintu takder org tapi macam ader
angina lalu pastu..siaplah memang kena tindih bila nak tido


Ilah lak bila dengar..takdernya..ilah nak tido kat umah tu lagi siap
sebelum keluar umah tu..ilah dah bacer apa yang patut..pastu tepok
pintu umah dorang (hu..hu..petua..dan doa abah kasi..biar bende kat
umah tu tak ikut ilah balik .haaaa yang nie jangan tanya..lak camner
ilah wat..tak leh kasi kat org sembarangan)

1 ulasan:

  1. Assalamualaikum Salam sejahtera untuk kita semua, Sengaja ingin menulis
    sedikit kesaksian untuk berbagi, barangkali ada teman-teman yang sedang
    kesulitan masalah keuangan, Awal mula saya mengamalkan Pesugihan Tanpa
    Tumbal karena usaha saya bangkrut dan saya menanggung hutang sebesar
    1M saya sters hampir bunuh diri tidak tau harus bagaimana agar bisa
    melunasi hutang saya, saya coba buka-buka internet dan saya bertemu
    dengan KYAI SOLEH PATI, awalnya saya ragu dan tidak percaya tapi selama 3 hari
    saya berpikir, saya akhirnya bergabung dan menghubungi KYAI SOLEH PATI
    kata Pak.kyai pesugihan yang cocok untuk saya adalah pesugihan
    penarikan uang gaib 4Milyar dengan tumbal hewan, Semua petunjuk saya ikuti
    dan hanya 1 hari Astagfirullahallazim, Alhamdulilah akhirnya 4M yang saya
    minta benar benar ada di tangan saya semua hutang saya lunas dan sisanya
    buat modal usaha. sekarang rumah sudah punya dan mobil pun sudah ada.
    Maka dari itu, setiap kali ada teman saya yang mengeluhkan nasibnya, saya
    sering menyarankan untuk menghubungi KYAI SOLEH PATI Di Tlp 0852-2589-0869
    agar di berikan arahan. Supaya tidak langsung datang ke jawa timur,
    saya sendiri dulu hanya berkonsultasi jarak jauh. Alhamdulillah, hasilnya sangat baik,
    jika ingin seperti saya coba hubungi KYAI SOLEH PATI pasti akan di bantu Oleh Beliau

    BalasPadam