Selasa, 28 Mei 2013

Melati


Photo Credit:  Google Images

Salam Seram Misteri kepada pembaca budiman sekalian.Adakah anda percaya ttg benda2 ghaib ni..mmg susah kita nak caya selagi kita tak nmpk dgn mata sndiri.Tp dlm alQuran pun byk kali Allah sebut jin dan iblis dan mereka mmg ada d sekeliling kita.. kita mmg tak nampak dengan mata kasar.. Tentula ada sebab Allah hilangkan mereka dari pandangan kita...Sesungguhnya Allah sahaja Yang Mengetahui.

Seperti tajuk diatas, apa kena mengenanya Melati ngan cerita seram kali ini.Cerita Melati ini bukan lah kisah cinta..jauh skali kalau cerita cara memasak rendang ayam.Kalau nak tau.. Melati ni la sejak dahulu hinggala sekarang masih lg menjadi penghuni tetap d kawasan asrama ITM(uitm) sabah.Sebut sahaja Melati, rata2 penghuni asrama Uitm tau sapa Melati. Siapa yang tdk tau ni..mmg saja mau cari psal..

Menurut senior2 yang terdahulu..Melati ni merupakan roh pelajar perempuan yang telah membunuh diri dengan menggantung diri.Tp ada jg yg ckp,Melati memotong urat nadi ditangannya dan bersembunyi di dalam almari agar tidak diketahui oleh sesiapapun. Bermcm2 cerita yg diceritakn ttg cara Melati membunuh diri..tp realitinya..dia tetap mati dan menjadi roh yang menggangu setiap pelajar diasrama tersebut.

Selalunya..'dia' ini akan mengacau bila tibanya dkt time exam..ntahla mcm ada musim pla..Sewaktu aku masih menuntut dulu kat ITM(Uitm)..aku ada dgr, pelajar perempuan pernah tggl dkt blok B dan C.Tp sejak peristiwa histeria yg berlaku berulang kali, semua pelajar perempuan dipindahkan ke blok D,E dan F dan lelaki pula ke blok B dan C.Menurut pihak asrama pd waktu itu,pertukaran tempat perlu bagi mengelakkan peristiwa(histeria) berulang kembali..mrk yg 'bijak' ini beranggapan pelajar lelaki tidak mudah terkena histeria krn kuat semangat(ya la tu)

Waktu kami mula2 menetap dahulu, stiap tandas d blok B dan C tidak mempunyai cermin krn tlh dibuka oleh pihak asrama.Menurut mereka..ada pelajar lelaki ternampak bayangan perempuan melalui cermin tandas.Setelah diperiksa berulang kali..mereka tidak menemui seorang perempuan pun..so kita cuma akan nampak Melati melalui cermin.(ada cermin atau tiada..'dia' ttp ada dsitu)

Pernah ada bdk junior yg baru dtg,tinggl d blok B(satu blok asrama la).Apabila dceritakn ttg Melati ini..mrk dgn eksen(poyo) ketawa dan berkata kalau mereka nampak Melati nnti,diorang akan minta nombor ekor.Pagi keesokkan harinya, mrk berjumpa ngan kami..mereka kononnya tlh diganggu oleh Melati dan meminta sedikit nasihat.Kerana ada diantara mereka ditampar dan ada pula katil bergegar seolah2 ada orang sedang melompat diatas katil.Betul atau tidak cerita ini, hanya mereka sahaja yg tau.

Sebenarnya..percaya atau tidak semuanya terletak pd diri anda..

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan