Rabu, 21 Mei 2014

Cerita Hantu - Hotel Di Kawasan Changi

 

Kisah Seram Di Sebuah Hotel Di Kawasan Changi.


Nama saya Ida. Saya bekerja di salah sebuah hotel lima bintang di Singapura. Kisah saya di hotel ini terjadi pada bulan Februari lalu, waktu itu saya bekerja pada syif selepas dua belas tengah malam. Pada keesokan harinya, saya dan adik saya "check-in" di hotel ini pada jam dua petang. Kerana saya terlalu mengantuk dan penat, saya beritahu adik saya bahawa saya mahu rehat saja di kamar kerana malam itu saya bekerja selepas dua belas tengah malam lagi. Adik saya kemudian keluar dari hotel untuk bertemu temannya. Saya pun tutup langsir dan matikan semua lampu kerana mahu tidur. Saya tidur dengan memusingkan badan saya ke kanan.

Semasa saya mula nyenyak tidur, tiba2 saya terdengar bisikan suara lelaki di telinga kiri saya seperti memanggil nama saya. Saya terbangun, berdiri bulu roma saya, waktu itu saya lihat baru jam empat petang. Selepas itu, saya hidupkan lampu, buka langsir dan telefon teman sekerja saya untuk menemankan saya hingga jam sembilan malam. Cuba bayangkan saya pada malam itu punyalah ngantuk, nak buat kerja pun susah. Adik saya dan teman2nya pun malam itu tak tidur kerana mereka juga rasa tak selesa seperti ada kehadiran orang lain bersama mereka di kamar itu.

Tapi memang banyak cerita yang seram di hotel itu, dan ramai pekerja yang pernah lihat tubuh tanpa kepala berkeliaran di kolam renang dan juga di lantai kamar yang lain. Nasib baik saya cuma dengar suara dan tak pernah melihat. Kalau saya bekerja selepas dua belas tengah malam, saya hendak turun ke bilik persalinan atau ke tandas pun saya takut. Mesti nak berteman atau pun gunakan tandas untuk tetamu, tak berani nak ke tandas pekerja. Tapi tetap tak serik, masih juga nak tempah kamar di situ kerana murah untuk saya, cuma tidak akan bersendiri lagi di kamar. Itu saja, terima kasih!!!

TERIMA KASIH IDA!!!



Sumber

Tiada ulasan:

Catat Ulasan