Jumaat, 29 Ogos 2014

Cerita Misteri - Pengalaman Di Gunung Pulai




Dunia Seram - Apa yang ingin saya cerita sebenarnya ialah mengenai satu kisah yang bersangkutan dengan alam JIN. Ini ialah pertama kali saya kongsi pengalaman RAHSIA saya ini pada umum. Inilah secebis dari kisah lengkapnya iaitu peristiwa yang terjadi pada tahun 1995, merupakan hari Sabtu selepas Subuh. Kami satu kumpulan dari Singapura seramai 9 orang semuanya, menganjurkan sebuah wisata sesama kita, tetapi masih lagi di bawah umur.
Kami mulakan perjalanan dengan menaiki motor berkonvoi ke Gunung Pulai. Sebenarnya ramai orang2 tua di Pontian (Johor) bercerita tentang perkara2 aneh dan pelik yang memuskyilkan kami dan ramai orang yang sesat ketika dan bila berada di Gunung Pulai. Jadi tujuan kami adalah untuk menjejaki dan memburu tempat2 misteri tersebut dan itu adalah kegemaran saya sejak dulu lagi iaitu "Jungle Tracking Activities". Sesampai kami di tapak kaki gunung dan dalam perjalanan kami memulakan "trekking", macam2 perkara aneh dapat dilihat di Gunung Pulai. Terlalu Banyak untuk dirungkai. Selain itu, selama perjalanan kami, kami seperti dipantau sesuatu. Seringkali teman2 terperasan ada 'benda' mengekori kami.


Di suatu kawasan puncak yang sangat tinggi, kawasan itu seperti ada sesuatu yang menarik perhatian dan kami rasa terpanggil untuk mengetahui. Semasa 'memantau di kawasan yang lebih tinggi, tiba2 kami semua ada terdengar suara2, "...Ada orang datang!!... Ada orang datang!!" beberapa kali. Suasana kali ini sungguh sayu seperti suasana sebuah perkampungan dan bunyi kereta atau lori yang kedengaran. Malangnya, bila sampai betul2 di kawasan tersebut, tiada suatu pun kereta atau lori malah kampung sekalipun, dan masing2 mula berfikir, di atas gunung yang sangat tinggi beratus meter dari paras laut, mana ada kampung, lori dan kereta??? Keadaan jadi sunyi sepi. Kami pun cari tapak berkhemah yang strategik serta mengemas beg masing2, hidupkan unggun api dan semua teman2 bekerjasama menaikkan khemah dan sebagainya yang patut sebab sampai pun dah masuk Maghrib masa tu.

Pada pukul 9 malam, kami mengadakan sedikit permainan "GERAK". Pelbagai permainan "GERAK" kami mainkan, sehinggalah masa berjalan dengan pantasnya. Akhirnya setelah puas kami 'bermain, permintaan khas dari beberapa orang teman ialah permainan "GERAK TRANSFER" yang mana mereka mahu saya jadi, "PENERIMANYA" manakala mereka cuba masukkan sebilangan JIN ke dalam badan saya. Masing2 nak 'test power'. Untuk yang pertamanya, mereka masukkan 3 ekor JIN sekaligus dengan 3 orang 'PENANGKAP' yang berlainan. Pada masa itu, saya dah berubah menjadi seekor binatang yang ganas, merangkak dan menyeringai bercampur-campur watak dan sebagainya (kerana 3 ekor sekaligus). Masuk no.4, saya dah jadi JIN pemalas dan menggantuk, masuk no.5 dan 6, saya dah pun menjadi JIN yang ingin menentang, macam pendekar pun ada.

Sampai masuk yang no.7, saya menjadi seorang "PEREMPUAN," malah cara dan perilaku menunjukkan saya seorang "GADIS" yang mana sedang menangis terisak-isak. Akhirnya teman2 semua menenangkan saya dan mahu menggeluarkan semula "SEMUA JIN" tersebut. Dalam kepayahan tersebut, ada juga yang nakal, masukkan lagi 2 ekor JIN dan menjadikan kesemuanya 9 ekor. Pada masa itulah saya mengamuk, (BENDA) itulah yang mengamuk sebenarnya. Siap mencabar seorang demi seorang teman untuk berlawan dan memanggil semua kalangan JIN di atas pokok untuk menyerang mereka semua. Jadi panick sekejap. Semasa sesi untuk mengeluarkannya itu, mereka menindih tangan dan kaki saya sedemikian rupa supaya saya tidak meronta dengan begitu TERUK.

Apabila salah seorang teman "mencabut" keluar JIN itu, maka terasa seperti sebuah batu 'BESAR' yang bergolek melalui belakang badan dan terus bergolek melalui tengkuk hingga ke atas kepala. Saya masih lagi menangis terisak-isak dan kadangkala jadi liar dan marah, setiap kali menyebut,"MAYANGGG....MAYANGGG,cjangan kacau adik aku... Aku bunuh kamu semua malam niii!!! Adakala pula saya menjerit dengan suara yang garau, "Kerahkan semua turunnn... Kita musnahkan mereka malam niii...!!!" sambil menuding jari ke atas pokok. Beberapa kali saya termuntah semasa proses pengeluaran 'benda' tu, memang sungguh seksa. Maka kami menggunakan kemahiran masing2 utk mengetahui tempat apakah itu dan terbukti itu adalah kampung "BUNIAN" iaitu tempat tinggal JIN di mana dikawasan itu adalah di antara kerajaannya dan istananya.

"Suatu Lembaga" mendatangi kami berpakaian serba hitam seperti pahlawan Melayu. Saiz susuk tubuhnya agak besar tinggi, dua kali ganda manusia biasa. Mukanya kurang jelas dan hampir tak nampak langsung."DIA" mengucapkan salam dan kemudian berkata, "Jangan melakukan kerusakan, kezaliman, kehinaan dan kekotoran di 'Taman Mayang' seorang PUTERI di kawasan dalam Gunung Pulai dan senantiasa berligar di kawasan "TAMAN" dalam Gunung Pulai itu... " Kawasan mana??? Kami masih kurang pasti...


1 ulasan: